вторник, 11 декември 2012 г.

Marble Twist Roll/ Мраморно руло



Вчера видях това руло в блога на Fedora и нямах търпение да го опитам.

Трудно за моите възможности, но долу-горе се справих.

Не съм променяла нищо по нейната рецепта. Само нямах търпение да се охлади напълно и си личи, че раничко съм го отрязала. Докато го завъртах да не изгуби форма, всичко беше ок, но вече като го разрязах и прехвърлих в поднос малко изгуби кръглата си форма.

Вкусно е. Харесва ми. Следващия път ще пробвам солен вариант.

Снимките са доста неясни и тъмни, но по-хубави не стават. Така се е смрачило навън, все едно е 20 часа.


Продукти: за тестото
* 600 г брашно
* 100 г захар
* щипка сол
* 10 г суха мая
* 1 яйце
* 50 г краве масло
* 350 мл прясно мляко
Пълнеж:
* 5 с.л. Нутела или друг течен шоколад
* 100 грама натурален шоколад
За слепване:
* сладко или конфитюр по избор - ползвах от ягоди

Приготвяне:
От продуктите за тестото замесваме тесто и оставяме да втаса на топло.
Слагаме в купа двата видя шоколад и разтопяваме на водна баня.
Втасалото тесто разточваме на правоъгълник с дебелина около 1 см и намазваме с пълнежа.
Прегъваме двата края на кората към средата, така че да се срещнат или с едната захлупваме другата. После сгъваме по-отдалечени двата края на получения дълъг правоъгълник към средата, след което прегъваме на две.
Полученият квадрат разточваме на кора, като внимаваме да не пробием на много места шоколадовия слой. 
 Режем ивици от тестото с дебелина около 1-2 сантиметра, които усукваме. Редим получените усукани ивици върху тава, покрита с хартия за печене, близо една до друга. Оставяме ги да втасат за около 30 минути. Печем в предварително загрята фурна на 180 градуса за около 15 минути или докато ивиците придобият златист загар. Готовите ивици обръщаме и намазваме със сладко или конфитюр. Завиваме плътно на руло и увиваме със свежо фолио (оставяме краищата без фолио, за да диша рулото). От време на време завъртаме рулото, за да не се сплеска само от едната страна. След като изстине, махаме фолиото.


Адаптирано от тук: http://fedorcka.blogspot.com/2012/11/marble-twist-roll.html#more

От тук гледах начина на приготвяне: http://tortelina.blogspot.com/2012/10/spiralni-mramorni-hleb.html#more

Хубава вечер на всички!

12 коментара:

Unknown каза...

Ей, Даренце това съм го пропуснала при Инчето,обаче задължително ще го направя!
Твоето се е получило много хубаво!
А и снимките са си добре:)))
Целувам те мило момиче*)

fedora каза...

Ох, Коки, разсмях се, когато стигнах до "вкусно е" :)), щото лично на мен както написах и в блога, е в категорията "става", ама не е кой знае какво във вкусово отношение. Малкият го яде, ама той яде всичко, в което има нещо шоколадово, тъй че не е критерий :))
И на мен ми се ще да опитам соления вариант, за който ме светна Дани, щото аз нали съм блейка, въобще не съм го видяла, иначе директно щях да отсвиря сладкия :))
Рулото ти се е получило много добре, нетърпеливке, както и снимките, не се тюхкай :)

Усмихната вечер :)

Kokona каза...

Кате, Ина, благодаря!

Ина, честно да ти кажа, аз не съм много по сладкото :')Хапвам, но не съм голям фен. Предпочитам тъмен шоколад, трюфели и с това приключвам с десертите.
Обичам много тестени солени изделия, ама това изглеждаше много, много вкусно. Като козуначено руло с мармалад, което обожавам.
Много е ефектно, затова реших да го пробвам.
Вкусно е, да. Става, както си писала, но съм убедена, че соленият вариант ще е прекрасен, затова и аз скоро ще го пробвам.
Видях аз, че пише за него, но докато не пробвам сладкия, все щеше да ми е дерт как е на вкус, та затова направих него първо, а после сладкия вариант. :)

Kokona каза...

А после соления имах предвид :)

на гости в моята кухня /Mim's sweet things каза...

ммммм аз пък съм любител на сладкото и ме спечели за фен!
Много добре се е получило!
хубава вечер

tillia каза...

Много е ефектно! И аз го гледах при tortelina и при Инчето и съм му се заканила, но кой знае кога ще стане!
Поздрави!

traiana каза...

Ехе, каква красота!Прекрасно е!

Екатерина каза...

Ооооо отново това руло, почти бях забравила за него и сега се появява:) Наистина изглежда много вкусно, ще трябва и аз да го направя да видя за какво става на въпрос:) Много красиво ти се е получило и снимките също са хубави, то времето вече ще е все такова, няма да спрем да снимаме и готвим?:)Прегръщам те!

Роси каза...

Дай едно парченце насам,Дари,чудесно изглежда,и красиво!
Хубав ден!

Мъх каза...

Айдееее, Коконче и ти ли като Федорска ще правиш антиреклама на тази вълшебна сладка вкусотия? Аз съм убедена, че не сте прави. Изглежда много яко! И ще ме принудите да го правя скоро, за да ви оборя;)

ellyganova каза...

И аз съм му хвърлила око на това рулце ;)
Чудничко е твоето, Дарка!

Diana Stoyanova каза...

Не бъди толкова критична към себе си, изглежда толкова вкусно :). Непременно ще пробвам. Поздрави!